11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


se.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 SE 115Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Problem çözme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • program tasarımında soyutlama terimini ifade edebilecektir.
  • programlamada nesne yönelimli tasarım ilkelerini tanımlayabilecektir.
  • C++ programlama dilinde nesneleri kullanarak program geliştirebilecektir.
  • C++ programlama dili ile sınıf tasarımlarında kalıtım tekniğini kullanabilecektir.
  • C++ programlama dili ile program geliştirmede çok biçimlilik kavramını uygulayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 C++ Temellerine Giriş: C’den C++ programlama diline. C How to Program, Deitel, Ünite 15
2 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş: Sınıflar, nesneler, üye fonksiyonlar ve veri üyeleri; Lab#1. C How to Program, Deitel, Ünite 16
3 Sınıflar: Sınıf alanı, yardımcı fonksiyonlar, kurucular ve bozucular, arkadaş fonksiyonlar ve arkadaş sınıflar, “this” işaretçisi, statik sınıf üyeleri, veri soyutlama ve bilgi gizleme; Lab#2. C How to Program, Deitel, 17. ve 18. Üniteler
4 Kalıtım I. Bölüm: Kalıtıma giriş, temel sınıflar ve türemiş sınıflar, “protected” üyeler; Lab#3. C How to Program, Deitel, Ünite 20
5 Kalıtım II. Bölüm: Temel sınıflar ve türemiş sınıflar arasındaki ilişki, “public”, “protected” ve “private” kalıtım; Lab#4. C How to Program, Deitel, Ünite 20
6 Kalıtım III. Bölüm: Kalıtım uygulamaları; Lab#5. C How to Program, Deitel, Ünite 20
7 Arasınav I
8 Çok Biçimlilik I. Bölüm: Çok biçimliliğe giriş, sanal fonksiyonlar, dinamik bağlama, çok biçimlilik örnekleri; Arasınav#1 çözümü. C How to Program, Deitel, Ünite 21
9 Çok Biçimlilik II. Bölüm: Soyut sınıflar ve saf sanal fonksiyonlar; Lab#6. C How to Program, Deitel, Ünite 21
10 Çok Biçimlilik III. Bölüm: Çok biçimlilik uygulamaları; Lab#7. C How to Program, Deitel, Ünite 21
11 Arasınav II
12 Operatör Yükleme: Operatör yüklemenin temelleri, sınıf üyeleri olarak operatör fonksiyonlarına karşı küresel fonksiyon, akış ekleme ve akış çıkarma operatörleri, birli operatörleri yükleme, ikili operatörleri yükleme; Arasınav#2 çözümü. C How to Program, Deitel, Ünite 19
13 Akış Giriş/Çıkış: Akışlar, akış çıkışı, akış girişi, akış düzenleyicileri; Lab#8. C How to Program, Deitel, Ünite 23
14 Tekrar; Lab#9
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı C How to Program, 7/E, Deitel &Deitel, Prentice Hall, ISBN10: 0137059663, ISBN13: 9780137059669
Önerilen Okumalar/Materyaller Ders sunumları / İnternette bulunan eğitici C++ rehberleri / Açık kaynak yazılım: GNU C++ (g++), www.gnu.org

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
16
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek X
2 Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek X
3 Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek X
4 Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek X
5 Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek X
6 Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek X
7 Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak X
8 Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak X
9 Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak X
10 Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek X
11 Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak X
13

Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010